Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Sport & fritid

Surfbukten vann marknadsföringspris

Uppdaterat torsdag 10 november 2016 kl 11.05
Publicerat torsdag 10 november 2016 kl 08.59
Simon Jaktlund: Det innebär jättemycket
(1:02 min)
Surfbuktens nya hopptorn
1 av 2
Surfbuktens nya hopptorn som invigdes i somras. Foto: Filip Kruse/Sveriges Radio
Simon Jaktlund projektledare Locals Only
2 av 2
Simon Jaktlund. Foto: Lotta Löfgren/ Sveriges Radio

Sommarlovs- och vattensportscentrumet Surfbukten i Östersund har vunnit ett prestigefyllt marknadsföringspris - "Placebrander of the year".

Surfbuktens grundare och eldsjäl Simon Jaktlund fick vid en gala i Växjö på onsdagskvällen ta emot priset.

Utmärkelsen har funnits sedan 2013 och premierar insatser för att marknadsföra platser, med syfte att till exempel få fler invånare eller fler besökare.

Det var allmänhetens röster som starkt bidrog till att Surfbukten fick priset.

– Det innebär jättemycket både för Surfbukten och för Östersund att vi får ett kvitto på att det varit värt att påta på mellan broarna där nere på somrarna, säger Simon Jaktlund.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".