Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Lidl i Norge brottas med negativa attityder

Publicerat torsdag 27 oktober 2005 kl 10.05

Lågpriskedjan Lidl, som för tillfället förbereder sin nya butik i Östersund, kämpar med populariteten hos kunderna.

I vår norska grannregion rapporteras att varannan kund som bor i närheten av en Lidlbutik är skeptisk till att handla där, medan bara 6% är skeptiska till andra butiker.

- Innan dom kom hit pratades det mycket om Lidl som ett problem för oss, men nu hör man sällan talas om dom, säger Vidar Ullenrød vid Coop Norge till Økonomisk Rapport som beställt en undersökning.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".