Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Oskäligt förlänga abonnemang

Publicerat tisdag 22 november 2005 kl 16.55

Ett års automatisk förlängning av ett digital-tv-abonnemang är inte skäligt.

Det anser Konsumentombudsmannen som stämde Viasat inför Marknadsdomstolen. Domstolen ger KO rätt.

Viasat förlängde automatisk kundernas avtal med ett helt år om dom inte sa upp abonnemanget skriftligt innan det gick ut. Och detta utan att ens påminna kunderna om om att avtalet var på väg att löpa ut.

Viasat förlängde automatisk kundernas avtal med ett helt år om dom inte sa upp abonnemanget skriftligt innan det gick ut. Och detta utan att ens påminna kunderna om om att avtalet var på väg att löpa ut.

Viasat förlängde automatisk kundernas avtal med ett helt år om dom inte sa upp abonnemanget skriftligt innan det gick ut. Och detta utan att ens påminna kunderna om om att avtalet var på väg att löpa ut.

Viasat förbjuds vid vite på 400 000 kronor att fortsätta med den sortens affärer och nadra företag avskräcks kanske från liknande avtal.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".