Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Kunder missnöjda med elbolag

Publicerat måndag 5 december 2005 kl 10.35

Kundernas missnöje med elbranschen är fortsatt stort. Dyr el och dålig service gör att särskilt de stora elbolagen parkerar på en bottenplats vad gäller kundnöjdhet. Det uppger Svenskt Kvalitetsindex i sin senaste kvalitetsmätning.

Av de stora elbolagen uppfattas Vattenfall av hushållen som den bästa elleverantören och Fortum som den sämsta

Den största skillnaden mellan elbranschen och övriga sektorer i Svenskt Kvalitetsindex rör kundernas lojalitet som är mycket låg vad gäller de stora bolagen.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".