Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Statliga bolag satsar mer på reklam

Publicerat onsdag 31 januari 2007 kl 08.01

Statliga bolag, verk och myndigheter satsade 2,2 miljarder kronor på reklam förra året. Det är en ökning med runt tre procent jämfört med året innan, skriver Svenska Dagbladet.

Det bolag som satsat mest på reklam är Telia, med drygt 623 miljoner förra året.

Svenska Spel ligger tvåa, trots att man där har minskat reklaminvesteringarna med 25 procent sedan 2004.

Privata aktörer anser att konkurrensen snedvrids av att statliga bolag får så mycket pengar till reklam.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".