Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Goodjetresenärer kan kräva ersättning

Publicerat onsdag 11 december 2002 kl 05.37
Sedan flygresearrangören Goodjet ställt in sina flygningar på nytt, uppmanar nu Konsumentverket resenärer som bokat biljetter med bolaget att kräva ekonomisk ersättning.
Ställföreträdande konsumentsombudsman Marianne Åbyhammar säger att Goodjet har skyldighet att betala tillbaka biljettkostnaderna. Hittills har Goodjet endast lovat att resenärerna får nya biljetter så snart flygningarna kommer igång igen, vilket enligt Goodjet ska ske senast i mitten av januari.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.