Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Flygbolag ber resenärer om ursäkt

Publicerat onsdag 19 februari 2003 kl 13.33
Det holländska flygbolaget KLM har nu utrett händelsen för två veckor sen då två unga svenskar med arabiskt klingande namn fick plastknivar att äta med medan alla andra passagerare fick metallknivar.
De två svenskarna kände sig mycket kränkta av flygvärdinnans förklaring om att det rörde sig om säkerhetsåtgärder efter terroristattackerna den 11 september 2001. Flygbolagets presschef Marco Rediker säger till ekot att man har plastknivar på flygningar till högriskdestinationer och att specialmat, vilket var vad svenskarna hade beställt, alltid har plastknivar eftersom bolaget inte i förväg vet om specialmaten ska serveras på en högriskflygning eller inte. Enligt bolaget så var flygvärdinnans förklaring felaktig, och KLM ber de två resenärerna om ursäkt och erbjuder dem en kompensation.
Psst...!
Vill du ta med dig Musikhjälpen i fickan? Ladda hem vår app så kan du fortsätta följa sändningen och önska låtar när du är på språng!
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.