Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Var femte telefonikund är missnöjd

Publicerat måndag 26 oktober 2009 kl 07.42

Var femte privatkund inom fast telefoni har klagat till leverantören, visar Svenskt Kvalitetsindex nya undersökning. Andelen är nästan lika hög för mobilt bredband och datakommunikation.

Överlag upplever kunderna att företagen är dåliga på att hantera klagomålen, enligt Svenskt Kvalitetsindex.

Men på det stora hela har kundnöjdheten ökat för telekombranschen. Indexet ligger något högre jämfört med i fjol och på den högsta siffran sedan 1996.

Undersökningen bygger på cirka 8 000 intervjuer med privatpersoner och företag under september och oktober.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".