Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Storföretag satsar mer på reklam

Publicerat fredag 19 mars 2010 kl 06.25

De svenska storföretagen har ökat sina satsningar på reklam kraftigt under 2010, enligt en Sifo-undersökning åt Dagens Industri.

Storföretagens reklaminvesteringar var 18 procent större i januari och februari än under samma månader i fjol.

Sammanlagt har de betalat nästan 2,8 miljarder för reklam i tv, radio, press med mera.

Mest satsar som vanligt dagligvarukedjorna, men tendensen är tydlig äveninom hemelektronik, fordon och resor. Positiv börs, låga räntor och bra försäljning anges som huvudskäl.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".