Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

HM fälls för klädreklam på webbsajt

Publicerat fredag 26 mars 2010 kl 06.59

Klädkedjan HM fälls av Reklamombudsmannens opinionsnämnd för att ha visat bilder på en extremt smal kvinnlig modell på företagets webbsida.

Nämnden skriver att HM genom bilderna bidrar till ett ideal som är skadligt att sträva efter och anser att företaget inte tar ett socialt och yrkesmässigt ansvar.

Modellen på bilden är ung och HM kritiseras för att inte uppfylla de krav som ställs på reklam till ungdomar.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".