Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Gratistidningar i kamp om Paris

Publicerat måndag 11 februari 2002 kl 12.39
Metro International räknar med att introducera tidningen Metro i Paris under den här veckan. Det säger bolagets VD Pelle Törnberg som räknar med att den franska verksamheten ska nå ett positivt resultat inom tre år.
Därmed drar det ihop till ett tidningskrig i den franska huvudstaden. Beskedet från Metro är ett svar på det faktum att den norska mediakoncernen Schibsted i förra veckan gav klartecken för lanseringen av sin gratistidning ''20 minuter''. Schibsteds VD Sverre Munck sade då att utgivningen planeras till någon gång i mars. Schibsted säger sig satsa 100 miljoner kronor på Parisprojektet. Fackföreningarna har reagerat kraftigt mot dom nya gratistidningana i Paris, som facket tror kommer att ta annonsintäkter från andra redan hårt pressade tidningar.
Psst...!
Vill du ta med dig Musikhjälpen i fickan? Ladda hem vår app så kan du fortsätta följa sändningen och önska låtar när du är på språng!
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.