Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

SR tar lyssnare från reklamradion

Publicerat fredag 22 oktober 2004 kl 13.03

Fler lyssnare väljer Sveriges Radio framför reklamradion. SR:s andel av radiolyssnarna har ökat med 1,2 procent, lika mycket som reklamradions andel har minskat. Det visar en ny rapport från Ruab, Radioundersökningar AB.

P3 är den radiokanal som ökar mest men även P1 och P4 har fått fler lyssnare. Varje dag lyssnar 76,5 procent av svenskarna någon gång på radio, av de väljer två tredjedelar, 50,7 procent, någon av Sveriges Radios kanaler.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".