Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Facebook inför reklamfilter

Publicerat lördag 15 november 2014 kl 06.38
Händer på tangentbord framför skärm med Facebook på.
Foto: TT

Facebook ska minska reklamen i användarnas flöden.

"Människor säger till oss att de vill se mer från vänner och sajter de bryr sig om, och mindre pr-innehåll", skriver företaget på sin officiella blogg.

Nyordningen, som träder i kraft i januari, är resultatet av en undersökning där användare klagat på för många annonsliknande inlägg i deras nyhetsflöde.

Det som ska minska är reklamliknande inlägg från Facebooksidor som användarna har "gillat". Däremot kommer andelen kommersiella annonser att vara detsamma, enligt blogginlägget.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".