Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Elbranschen får kritik av sina kunder

Publicerat måndag 5 december 2005 kl 06.02
Stort missnöje med elbolagen.

Elbranschen har misslyckats med att få nöjda kunder. En kvalitetsmätning som Svenskt kvalitetsindex har gjort visar att särskilt de stora elbolagen har missnöjda kunder, medan de mindre bolagen har något nöjdare kunder.

Kunderna är framförallt kritiska till servicen och priset på elen. Fortums kunder är de mest missnöjda, medan Vattenfall uppfattas som den bästa av de stora elleverantörerna.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".