Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Vändning för reklammarknaden

Publicerat fredag 28 juni 2002 kl 16.18
Hittills i år har det satsats mindre pengar på reklam och annonser än under fjolåret. Sammantaget har annonsörerna spenderat 700 miljoner kronor mindre under årets första 5 månader än under samma period förra året. Men Elisabeth Trotzig, vd för Institutet för reklam och mediestatistik, IRM, säger att man har sett reklamarknaden stabilsera sig och att den har vänt.
2002 blir liksom 2001 ett riktigt dåligt år för de svenska medier som tjänar pengar på att sälja reklam. Intäkterna har fortsatt att minska kraftigt även under de fem första månaderna under 2002. Men i maj månad tycker sig IRM, Insitutet för Reklam och mediestatistik se en förändring. Fallet har stannat upp och inför höstens valrörelse väntar sig IRMs vd, Elisabeth Trotzig, att reklamköpen ökar igen.
Psst...!
Vill du ta med dig Musikhjälpen i fickan? Ladda hem vår app så kan du fortsätta följa sändningen och önska låtar när du är på språng!
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.