Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Kritik mot SJ:s nya resegarantier

Publicerat måndag 5 augusti 2002 kl 08.27
SJ:s förslag till nya resegarantier kritiseras starkt av Konsumentverket.
De nya garantierna anses vara alldeles för otydliga och det är för svårt för resenärerna att få ersättning för sina kostnader i samband med förseningar i tågtrafiken. SJ gör idag en bedömning från fall till fall. Gunnar Sävenstedt, chef för affärsutvecklingen på SJ, säger att det är svårt att dra gränsen för när och hur resenärer ska få ersättning. Förhandlingar ska nu inledas mellan SJ och Konsumentverket om resevillkoren. En överenskommelse väntas före årsskiftet.
Psst...!
Vill du ta med dig Musikhjälpen i fickan? Ladda hem vår app så kan du fortsätta följa sändningen och önska låtar när du är på språng!
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.