Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

El och kultur ska locka kunder

Publicerat fredag 17 augusti 2001 kl 07.03
Priserna på den numera fria svenska elmarknaden stiger och elleverantörerna tar till nya knep för att kunderna ska välja just dem. Ett företag erbjuder nu både el och ett kulturutbud för att locka nya kunder.
Kraft och Kultur är ett företag som ägs till hälften av Hellefors kulturdistribution, ett postorderföretag i Västmanland o till hälften av Troms Kraft, en av Norges största elkraftproducenter. För VDn Boris Benulic är kombinationen självklar. Han är inte rädd för att kombinera el, en produkt förenad med livslångt behov, med produkter som ofta stillar tillfälliga behov. Konsumentrådgivaren i Västervik Ulla Öhrn har inte tidigare hört talas om något liknande, hon säger till radion att man noga bör tänka efter vad man får för pengarna.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.