Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Dilemma för försäkringsbolag

Publicerat tisdag 6 november 2001 kl 07.51
På försäkringsbolaget Trygg-Hansa vet man ännu inte hur många av kunderna som fått felaktiga räkningar på sina bilförsäkringar sen dom fått ny adress i samband med att kommunen beslutat byta ut postlådeadressser till gatuadresser. Anders Sandell som är produktchef på Trygg - Hansa säger till P4 Kalmar att deras datorsystem inte alltid kan hantera den här sorterns automatiska adressändringar utan kunderna måste höra av sig för att det ska bli rätt.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".