Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Lång väntan i Apotekets kundtelefon

Publicerat onsdag 23 juli 2003 kl 16.01
Väntetiden hos Apotekets nya nationella kundtjänst är just nu upp mot en halvtimme lång trots att löftet var att alla skulle få hjälp inom en minut med det nya telefonsystemet som infördes i april. Enligt Peo Karlsson, chef för Apotekets kundcenter i Kalmar, blir köerna långa eftersom många ringer på samma tider. -Man har ännu inte vant sig vid att apoteket finns tillgängligt under alla dygnets timmar, säger Karlsson till P 4 Kalmar.
Dessutom går alla proffessionella samtal från läkare, sjuksköterskor och veterinärer via det gemensamma telefonnummret, men tanken är att de ska få ett eget nationellt nummer att ringa Dessutom kommer man att erbjuda viss information automatiskt via tonval, bland annat gäller det information om apotekens öppettider
Psst...!
Vill du ta med dig Musikhjälpen i fickan? Ladda hem vår app så kan du fortsätta följa sändningen och önska låtar när du är på språng!
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.