Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Allt fler företag låter kunderna betala samtalen

Publicerat måndag 6 september 2004 kl 06.54

Genom att byta telefonummer låter allt fler myndigheter och företag kunderna stå för kostnader när man ringer upp. Nummer som börjar med 020 byts ut mot nummer som börjar med 0771 och det här betyder att istället för att samtalet är gratis för den som ringer så kostar det till och med lite mer än ett vanligt lokalsamtal.

Med långa väntetider kan det bli dyrt, inte minst om man ringer från mobiltelefon. Hans G Larsson som är pressansvrig vid Telia säger att informationen till kunderna om prisskillnaderna många gånger är bristfällig.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".