Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Kalmarflyg under nytt varumärke

Publicerat torsdag 13 november 2014 kl 17.29
Flygplan. Foto: Nick Näslund/Sveriges Radio.
Foto: Nick Näslund/Sveriges Radio.

De olika flygbolagen inom Braathens Aviation-koncernen slås efter årsskiftet ihop i ett nytt inrikesbolag. Därmed kommer Kalmarflyg att flyga under det gemensamma varumärket.

Från och med nästa höst ska de flyga under ett gemensamt varumärke och det är ännu oklart vilket.

Det handlar dels om Malmö Aviation, dels om de sju mindre bolag som ingår i Sverigeflyggruppen: Kalmarflyg, Flysmåland, Gotlandsflyg, Kullaflyg, Sundsvallsflyg, Blekingeflyg och Golden Air.

Tillsammans svarar de i dag för var tredje inrikesflygresa.

– I Stockholmsregionen finns ju andra starka aktörer och ska vi utmana SAS och Norwegian på riktigt så måste vi vara mer tydliga mot våra kunder, säger chefen för Kullaflyg, Torbjörn Gregorioff, till sydsvenskan.se.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".