Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Kalmar kommun är fortsatt duktiga på service

Publicerat måndag 12 januari 2015 kl 13.37
Stadshuset i Kalmar. Foto: Nick Näslund/Sveriges Radio
Foto: Nick Näslund/Sveriges Radio

Kalmar kommun tappar två placeringar, men tillhör fortfarande topp 3 i landet när det gäller att svara i telefon, svara på e-post och sköta annan service.

Varje år gör SKL, Sveriges kommuner och landsting, en så kallas servicemätning i landets kommuner.

När det gäller svarstid på telefon så har Kalmar kommun blivit bättre jämfört med förra årets mätning, medan svarstiden för e-post har blivit något sämre.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".