Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Eon ersätter strömlösa

Uppdaterat tisdag 1 december 2015 kl 13.48
Publicerat tisdag 1 december 2015 kl 11.23
"Rekommenderar alla att göra en felanmälan"
(0:28 min)
Eons logga.
Eon. Foto: Frank Augstein/TT

Elbolaget Eon har bestämt sig för att betala ut ersättning till alla som varit strömlösa efter stormen Gorm från samma stund som avbrottet inträffade.

Ibland räknar elbolagen från det klockslag då det är säkert för montörerna att börja jobba. Men i det här fallet dröjde det på många håll upp emot tio timmar från avbrott till att man kunde börja jobba, och nu har Eon bestämt sig för att de drabbade hushållen ska få ersättning för den tiden också.

– Jag rekommenderar alla att göra en felanmälan för att säkerställa att man kommer in i vårt system. Därefter behöver kunderna inte göra något aktivt för att få ersättning. Den betalas ut automatiskt inom ett par månader, säger Jakob Holmström som är presschef på Eon.

Som kund har du rätt till ersättning om strömmen varit borta i minst tolv timmar.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".