Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Nu ska stockholmarna lockas till regionen

Publicerat tisdag 17 maj 2016 kl 15.57
Gör reklam i tunnelbanan, radio, tidningar och sociala medier
(0:37 min)
Väderkvarn på fält.
Väderkvarn på Öland. Foto: Nick Näslund/Sveriges Radio

Kalmar och Öland satsar just nu stort på att marknadsföra sig i huvudstaden.

I satsningen, som kostar 800 000 kronor, ingår reklam i tunnelbanevagnarna, radioreklam, helsidesannonser i morgon- och kvällstidningar, direktreklam till stockholmarna och en kampanj i sociala medier.

Jenny Roloff, som jobbar med marknadsföring på Kalmars turistbolag Destination Kalmar, säger att de genom satsningen hoppas öka omsättningen i turistnäringen.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".