Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Kritik mot telefonförsäljare

Publicerat måndag 14 november 2005 kl 06.52

Tveksamma säljmetoder från enträgna telefonbolag gör att många konsumenter istället för att få förväntad skriftlig information får bekräftelse på att det gamla telefonavtalet är uppsagt och bytt mot ett annat.

Alla muntligt ingångna avtal ska finnas på band som bevis men kvalitén på inspelningarna uppfyller inte alltid kravet på hörbarhet.

Klagomål mot telefonbolagens säljmetoder är vanliga. Till Post- och Telestyrelsen kom under årets första nio månader 1320 klagomål mot hur telebolagens skötte avtal och anslutningsformer.

Mer om problemen inom telekombranschen hör du i Direkt efter tre under måndagen

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".