Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Tekniska problem för Apotekets telefontjänst

Publicerat fredag 5 maj 2006 kl 10.32

Apotekets nya telefontjänst dit man bland annat kan ringa för att få hjälp att sluta röka och fråga om olika läkemedel och recept har drabbats av tekniska problem.

Till exempel har väntetiden varit upp mot en halv timme.

Men chefen för apotekets kundcenter, Lars Eriksson, säger till P 4 Kalmar att man jobbar på att lösa problemen och att den tidsuppgift man får i luren inte stämmer. Oftast är tiden inte så lång, säger han.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".