Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Falsk e-post försöker återigen lura bankkunder

Publicerat fredag 20 oktober 2006 kl 15.52

Nordea har ännu en gång utsatts för bedrägeri. Falska e-postmeddelande i Nordeas namn med uppmaning att logga in med sina personliga koder har skickats ut till kunder i hela Sverige, och redan nu har ett 100-tal kunder blivit av med pengar.

Sidan som kunderna uppmanas klickan in sig på är mycket lik den riktiga Nordeasidan på Internet. Men Nordea själva skriver på sin hemsida att Nordea skickar aldrig ut e-post för att fråga efter kodnummer, kreditkortsnummer eller annan känslig information, och säger att har man lurats ska man kontakta banken så snart som möjligt.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".