Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Air France tvingas ersätta missnöjd kund

Publicerat tisdag 30 januari 2007 kl 13.41

Företaget Air France ska nu betala ersättning till en missnöjd kund i Eskilstuna. Kvinna flög förra året med bolaget till Venezuela för semester. När hon kom fram till semestermålet, fanns inte hennes väska där.

Enligt kvinnan fick hon inte tillbaks den förrän efter en vecka, och tvingades därför bland annat köpa nya kläder. Hon ville sen ha närmare 23 000 kronor från flygbolaget som kompensation.

Allmänna reklamationsnämnden rekommenderar nu företaget att erbjuda kvinnan kompenstation, men menar att hon bör nöja sig med tusen kronor.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".