Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Ryanair tvingas förbättra annonser

Publicerat onsdag 8 januari 2003 kl 12.48
Ryanair tvingas nu förbättra sina reseannonser. Det efter det att konsumentombudsmannen tröttnade på att flygbolagets annonser inte innehöll hela priset på resorna, och därför stämde flygbolaget för vilseledande marknadsföring.
Och nu har Ryanair gett med sig, skriver Expressen idag. KO ansåg att flygbolagets annonser var felaktiga, både när det gällde priset och att de utelämnade begränsningar i resorna. Nu ska annonserna innehålla totalpriset på resan. Vad gäller eventuella begränsningar i resorna är det oklart om de kommer att tas med i annonserna.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.