Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Sörmlänningar får halvbra service

Publicerat fredag 21 mars 2003 kl 16.43
Försäkringskassans kunder i Sörmland är halvnöjda med servicen.
Enligt en undersökning som Försäkringskassan själv har gjort, får man 3,5 i snittbetyg på en femgradig skala, när det gäller hur kunderna uppfattar bland annat tillgänglighet, information och bemötande. 1200 kunder har svarat på undersökningen. Försäkringskassan har åtgärdat detta genom att utöka telefontiderna och förstärka den personal som sköter utbetalningar. Sörmlänningarna är lite mindre nöjda med Försäkringskassan jämfört med riket i genomsnitt.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".