Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Mälardalens högskola satsar stort på reklam

Publicerat tisdag 19 augusti 2003 kl 12.47
Mälardalens högskola är en av landets universitet och högskolor som satsar mycket pengar på marknadsföring. I år beräknas slutnotan hamna på drygt fem miljoner kronor.
I år kommer Mälardalens högskola att satsa mindre pengar på marknadsföring jämfört med förra, men är fortfarande en av de högskolor som satsar mest pengar på att marknadsföra sig. Ungefär fem miljoner kronor beräknas det kosta i år med reklamkampanj, kataloger och informatörstjänster. Eftersom högskolorna får pengar bl a annat efter hur många studenter de har inskrivna måste man hänga med när andra skolor marknadsför sig allt mer och lockar till sig studenterna. Det säger Lars-Evald Wirén, Informationschef på Mälardalens högskola.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.