Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Vattenfall förbättrar service

Publicerat fredag 21 december 2001 kl 12.46
Vattenfall Östnät med 70 000 kunder i Sörmland förbättrar den här vintern infomationen vid störningar i elförsörjningen.
Vattenfall utökar sitt talsvar, internettjänst och SMS-meddelanden.Talsvar blir det viktigaste medlet att informera, skriver Vattenfall i ett pressmeddelande, och tjänsten har nu fått större kapacitet än tidigare. SMS-meddelanden via mobiltelefon är en ny metod att få information om elavbrott och genom att prenumerera på tjänsten får man aktuell informationom de områden man väljer. Tillsvidare är tjänsten kostnadsfri och tänkt för tekniskt ansvariga inom kommuner och företagare och lantbrukare osm har känslig utrustning som inte tål ströämavbrott.
Psst...!
Vill du ta med dig Musikhjälpen i fickan? Ladda hem vår app så kan du fortsätta följa sändningen och önska låtar när du är på språng!
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.