Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Tv-lös Mariefredsbo har tröttnat på Radiotjänst

Uppdaterat tisdag 31 maj 2016 kl 16.43
Publicerat tisdag 31 maj 2016 kl 15.00
"En gång gick det bara tio minuter mellan samtalen"
(3:02 min)
En telefon och en tv.
Foto: Åke Erlandsson/SVT Bild.

Eva-Marie Schelin i Mariefred har JO-anmält Radiotjänst efter att hon tröttnat på att bli uppringd och ifrågasatt.

Eva-Marie Schelin och hennes make bestämde för två år sedan att göra sig av med sin tv då ingen av dem tittade på den.

Sedan dess har paret, enligt egen utsago, fått många samtal från Radiotjänst som frågar om de verkligen inte har någon tv att betala avgift för.

Nu har Eva-Marie Schelin tröttnat på samtalen och anmält Radiotjänst till Justitieombudsmannen eftersom hon känner sig oerhört stressad och misstrodd.

– Vi kan inte föra register över de som inte ska betala avgiften, säger Charlotte Elenius, chef för avgiftskontroll på Radiotjänst.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".