Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Tidskrävande postservice för handlare

Publicerat fredag 5 juli 2002 kl 06.52
Nu höjs en del kritiska röster bland handlare som gått med på att ha postservice i sina butiker.
De menar att arbetet med brev och paket är för tidskrävande och att avtalet med Posten inte täcker kostnaderna. Mats Klüft, som är butikschef på Rimi Gillbergaplan i Eskilstuna, säger att om han hade vetat att så mycket tid skulle gå till att sköta postservicen i butiken så skulle han inte ha sagt ja till avtalet med Posten. Men ordföranden för Svensk Handel i Nyköping, Håkan Lundberg, anser att missnöjda handlare bör ge samarbetet mellan Posten och butikerna lite mer tid innan de begär omförhandlingar av avtalen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.