Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Tidskrävande postservice för handlare

Publicerat fredag 5 juli 2002 kl 06.52
Nu höjs en del kritiska röster bland handlare som gått med på att ha postservice i sina butiker.
De menar att arbetet med brev och paket är för tidskrävande och att avtalet med Posten inte täcker kostnaderna. Mats Klüft, som är butikschef på Rimi Gillbergaplan i Eskilstuna, säger att om han hade vetat att så mycket tid skulle gå till att sköta postservicen i butiken så skulle han inte ha sagt ja till avtalet med Posten. Men ordföranden för Svensk Handel i Nyköping, Håkan Lundberg, anser att missnöjda handlare bör ge samarbetet mellan Posten och butikerna lite mer tid innan de begär omförhandlingar av avtalen.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".