Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Post i butik börjar råka ut för bedrägerier.

Publicerat lördag 6 juli 2002 kl 11.47
Falska identitetshandlingar används för att ta ut pengar från bankkonton och postgirot, men utbildningen för hur man skyddar sig mot bedrägerier är nästan obefintlig.
Dessutom riskerar Post i butik att bli en dyr affär för handlarna eftersom butiksägarna själva får stå för ersättningen till den som utsatts för bedrägeri. Det skriver Svenska dagbladet idag. Men det här visste inte Joakim Eriksson, butikschef på Rimi Årby i Eskilstuna, om. Han är istället hänvisad till en pärm från Posten, eller till att ringa ett hjälptelefonnummer då det behövs hjälp i Post i butik.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.