Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Jönköping

Kontaktcenter gör kommunkontakt enklare

Publicerat söndag 31 augusti 2008 kl 13.35

Det kan bli lättare att få svar på enkla frågor när man ringer till Jönköpings kommun i framtiden.

Nu finns nämlingen planer på att införa ett så kallat kontaktcenter där telefonister kan svara på enklare frågor från kommuninvånare, istället för att jaga stressade handläggare.

På så sätt kan kommuninvånarna få snabbare svar och handläggarna avlastas.

Om den här nya tjänsten införs är inte klart utan ska nu utredas först innan politikerna tar ställning. Kontaktcenter finns i många andra kommuner i landet där tjänsten haft framgångar.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".