Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Ny flygkampanj på gång

Publicerat onsdag 23 januari 2002 kl 14.11
Under flera år har har passagerarna svikit Jönköpings flygplats, men idag gick startskottet för flygplatsens marknadsföringskampanj som ska få passagerarna att återvända till flyget. Nu ska det gamla namnet, Axamo, komma till heders igen berättar den inhyrda PR-konsulten Mikael Grahn. - Axamo är ett väkänt begrepp i bygden och det vill vi använda oss av igen, säger Mikael Grahn till Nyheterna.
Marknadsföringskampanjen kostar två miljoner kronor och målet är att 700.000 passagerare ska använda flygplatsen 2010, det är mer än en fördubbling mot idag. Mikael Grahn och flygplatsledningen vill jobba för en fjärde dagstur till Köpenhamn och fler charterresmål från Jönköping. Det tror de är medicinen för att få tillbaka resenärerna.
Psst...!
Vill du ta med dig Musikhjälpen i fickan? Ladda hem vår app så kan du fortsätta följa sändningen och önska låtar när du är på språng!
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.