Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Dyr marknadsföring av mediciner slår mot skattebetalarna

Publicerat torsdag 19 augusti 2004 kl 07.52

Läkemedelsindustrins så kallade fortbildningar för läkare är i egentligen ren skär reklam för nya, dyra läkemedel. Det anser Inger Atteström, medicinjournalist på Svenska Dagbladet. I våras skrev hon en rad artiklar i ämnet, och igår föreläste hon på kirurgveckan i Jönköping.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".