Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Nya matbutiker ger konkurrens om kunderna

Publicerat onsdag 27 oktober 2004 kl 16.52

På många håll börjar nu konkurrensen mellan livsmedelsbutikerna hårdna. Nässjö är ett exempel.

På kort tid har livsmedelsbutikerna Lidl och Netto öppnat i Nässjö och konkurrensen om kunderna har ökat betydligt.

Och i vissa av de etablerade affärerna har man märkt av en tydligt försäljningsminskning.

Men konsumenterna Kurt Åstrand och Rune Svensson i Nässjö säger till nyheterna att de välkomnar konkurrensen. 

Rolf Johnsson, som är chef för Konsum i Nässjö, säger att han inte har märkt någon nedgång. Han tror att det är mycket kunder utifrån andra orter i länet som kommer in till Nässjö och handlar i de nya butikerna.

Reporter David Svanberg.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".