Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Nedläggning kom mitt i annonskampanj

Publicerat onsdag 3 november 2004 kl 11.18

Mitt under en stor annonskampanj för Jönköpings flygplats har Skyways bestämt att lägga ner sin flygroute mellan jönköping och köpenhamn från och med 3 december.

Detta eftersom sträckan går med förlust och därför inte värd att ha kvar.

Linjen står för drygt hälften av Axamo flygplats produktion.

Skyways, Jönköpings kommun, Landstinget, Länsstyrelsen och Luftfartsverket satsar tillsammans knappt 400 000 kronor på en annonskampanj för att få upp resintresset och försöka rädda flygplatsen.

I kampanjen finns bland annat reklam för Köpenhamnslinjen - åk till Köpenhamn för 700 kronor - står det exempelvis på stadsbussarna i Jönköping.

Men medan annonskampanjen pågår som bäst så kommer alltså nedläggningsbeslutet för Köpenhamnsflyget.

Hesam Akbari
hesam.akbari@sr.se

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".