Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Mobiloperatörer stressar kunder

Publicerat tisdag 19 december 2006 kl 16.48

Priskrig hos mobiloperatörer stressar kunder, visar en ny studie från Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet.

Studien visar att det inte är missnöje med operatören som får oss kunder att byta telefonbolag. Den främsta orsaken till att vi frekvent byter mobiloperatör är osäkerheten över om vårt val verkligen är det bästa och billigaste. Bo Edvardsson är professor i företagsekonomi vid Karlstad Universitet.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".