Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Anfall är bästa försvar vid reklamation

Publicerat onsdag 27 december 2006 kl 09.04

Forskare på Karlstads universitet har undersökt vilken metod som fungerar bäst för den som vill reklamera en vara. Och det visar sig att anfall är bästa försvar.

Den som är glad har mindre chans att få sin vilja igenom hos handlaren än den som är arg.

-Lite förvånande, eftersom man kan tro att ett trevligt bemötande ger detsamma tillbaka, säger Per Kristensson, konsumentforskare vid Karlstads Universitet, till Nya Wermlands-Tidningen.

Kanske har den som gormar också en annan fördel. Många företag är måna om att bli av med jobbiga kunder så fort som möjligt.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".