Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Karlstad har det tredje starkaste varumärket

Publicerat torsdag 24 maj 2007 kl 15.36

Karlstad har det starkaste varumärket efter Stockholm och Göteborg. Det visar en sammanställning som gjorts av tidningen Dagens Samhälle. Tidningen har frågat Sveriges samtliga kommunala informationschefer om hur kommunerna lyckats med att profilera sig.

Flera chefer tycker att Karlstad har lyckats föra fram
”Sola i Karlstad” på ett roligt och bra sätt och att det är ett kännetecken för Karlstadsbornas glada och positiva attityd.

- Det känns otroligt bra. Det känns som en bekräftelse på att allt det arbete vi gör med marknadsföringen av Karlstad kommun har gett resultat, säger Pia Wikström, informationschef, Karlstads kommun.

Karlstad delar tredjeplatsen tillsammans med Åre kommun. Malmö kom på fjärdeplats.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".