Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Karlskoga satsar på marknadsföringen

Publicerat söndag 16 september 2007 kl 12.33

Karlskoga kommun satsar nu på att marknadsföra staden. Satsningen är ett projekt som ska ge en mer attraktiv bild av staden för boende, företagsamhet och turister.

Anna Drevenstam, kommunchef i Karlskoga, förklarar att ett viktigt steg är att göra E18:s genomfart genom staden mer säker och framför allt få dom passerande att vilja stanna till.

I veckan hölls ett seminarium med deltagare från näringslivet, kommunen, landstinget, Svenska kyrkan och andra intresseorganistationer, och målet var att dom tillsammans ska komma fram till ett kärnbudskap kring Karlskoga som varumärke genom att besvara frågorna vad Karlskoga står för, hur staden kan bli mer attraktiv, och vilka signaler staden vill ge omvärlden.

Det allra första steget är alltså att göra genomfarten mer attraktiv, men i det långa perspektivet finns det mycket mer att göra menar Anna Drevenstam. Men än så länge är man endast på diskussionsstadiet.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".