Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Forshagabor kan göra Försäkringskasseärenden i kommunhuset

Publicerat tisdag 30 oktober 2007 kl 07.07

Nu kan invånarna i Forshaga få hjälp på kommunen med ärenden som egentligen rör Försäkringskassan. Det är kommunens receptionister som ska hjälpa till med enklare ärenden, och det är första gången i Värmland som den här typen av samarbete prövas.

Samarbetet mellan kommunen och Försäkringskassan gör att Forshagaborna kan få hjälp mellan kl 8 och 16 varje vardag med försäkringskasseärenden, i stället för som tidigare två timmar i veckan.

I ett litet rum invid receptionen i kommunhuset i Forshaga finns en självbetjäningscentral med dator och blanketter, där man kan utföra ärenden som rör försäkringskassan. Om man får problem kan man få hjälp av kommunens personal, som gått en utbildning. Om inte det räcker till, kan personalen boka in en tid hos en handläggare på försäkringskassan.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".