Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Norge

Lagändring i Norge för att stoppa direktreklam

Publicerat tisdag 4 mars 2008 kl 09.14

För att minska utsläppen av koldioxid vill politikerna i norska Trondheim stoppa direktreklamen.

I dag måste man sätta upp en lapp på brevlådan för att slippa reklam, men en majoritet av Trondheimspolitikerna vill att det ska bli tvärtom så att man ska sätta upp en lapp om man vill ha reklam.
För att ändringen ska införas måste den norska marknadsföringslagen ändras, och det ska norska Stortinget ta upp i vår.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".