Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Ändrade kunders abonnemang

Publicerat torsdag 12 mars 2009 kl 10.48

Tele2 i Karlskoga ska kompensera två kunder i Simrishamn och Halmstad, efter att ha ändrat kundernas telefonabonnemang mot deras önskemål. Det har allmänna reklamationsnämnden beslutat att rekommendera företaget.

Den ena kunden ska ha blivit påtvingad ett fast telefonabonnemang, trots att han hade skrivit till Tele2 att han inte ville ha abonnemanget eftersom det skulle bli dyrare än det han redan hade.

Den andra kunden fick sitt mobilabonnemang ändrat, till ett utan pottsystem, utan att han hade bett om det.

Kunderna ska kompenseras genom ersättningar om drygt 600 respektive 900 kronor, samt att kunden som blivit av med sitt mobilabonnemang med pottsystem, ska få tillbaka det igen.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".