Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Biverkningar efter TBE-vaccin

Publicerat måndag 17 augusti 2009 kl 14.34
Foto: Fredrik Sandberg/Scanpix

Läkemedelsverket har fått in två anmälningar angående patienter som drabbats av allvarliga biverkningar efter att ha fått TBE-vaccin. Ett av fallen har anmälts av en läkare i Karlstad och gäller en man i 45-årsåldern.

Han fick domningar i ansiktet och i händerna efter att han fått vaccinet. Det andra fallet gäller en kvinna i Östergötland som fick domningar i händerna och fötterna efter att ha vaccinerats mot TBE.

Mer om …

Psst...!
Vill du ta med dig Musikhjälpen i fickan? Ladda hem vår app så kan du fortsätta följa sändningen och önska låtar när du är på språng!
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.