Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Först fel glasögon - sen fel pris

Publicerat torsdag 25 mars 2010 kl 15.40

Optikern Smarteyes i Karlstad ska kompensera en missnöjd kund från Bengtsfors, det rekommenderar Allmänna reklamationsnämnden.

Kunden fick fel glasögon och debiterades sen ett högre pris för de nya, utan att få ett specificerat kvitto.

Smarteyes rekommenderas nu att ersätta kunden för såväl glasögon som bilresor.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".