Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Askmolnet

Christer fick rätt mot Ryanair

Publicerat torsdag 14 april 2011 kl 11.49
"Plötsligt hade jag fått pengar"
(0:59 min)
Christer Fabricius får inga pengar av Ryan Air. Foto: Louise Uhlin/Sveriges Radio.

Askmolnet som drabbade Europas luftrum för exakt ett år sedan tvingade många resenärer att lägga ut extrapengar. Få har fått ersättning för sina kostnader, men Christer Fabricius från Forshaga har lyckats få igenom sina krav mot Ryanair.

Christer Fabricius hade begärt 16 000 kronor i ersättning, efter att han och hans fru Eva tvingats köpa nya biljetter sedan de blivit strandsatta i Rom. Till slut fick de 3 000 kronor, efter att först ha vänt sig till Konsument Europa.

– Men deras råd var att vända sig till Allmänna reklamationsnämnden. Och där fick jag inget svar på en månad men plötsligt hade jag fått tillbaka pengar, Ryanair hade gett sitt medgivande till 3 000 kronor, säger Christer Fabricius, som menar att det lönar sig att kämpa.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".